http://www.akhbar-libya.ly/content/uploads/2016/05/13/5cc5b7397c.jpg

الإعلام الليبي يشارك في مؤتمر اليونسكو

ليبيا المستقبل 0 تعليق 33 ارسل لصديق نسخة للطباعة

الإعلام الليبي يشارك في مؤتمر اليونسكو: "وسائل الإعلام وتعزيز سلامة الصحفيين"
 




بعثة الأمم المتحدة للدعم في ليبيا - باريس - 5 فبراير: شارك اثنان من مديري وسائل الإعلام الليبي في المؤتمر الدولي الذي أستضافته اليونسكو اليوم الجمعة، والذي أعتبر فرصة لوسائل الإعلام المختلفة لمناقشة التدابير القائمة والجديدة التي تهدف إلى تعزيز سلامة الصحفيين في جميع أنحاء العالم. وحضر ما يقرب 200 من أصحاب وسائل الإعلام، والمديرين التنفيذيين والصحفيين من وسائل الإعلام العامة والخاصز والمجتمعية، بدءا من القنوات الدولية الرئيسية لمحطات البث المحلية.

وفتح المؤتمر، الذي أستمر يوما واحدا، الباب للحوار حول القضايا الأمنية بهدف الحد من ارتفاع عدد الضحايا في هذه المهنة. وتبادل المشاركون الممارسات الجيدة على مجموعة واسعة من التدابير بما في ذلك بروتوكولات السلامة في غرف الأخبار، والتدريب لتحسين الأمن المادي والنفسي، والرقمي، واتخاذ تدابير وقائية مبتكرة للإبلاغ عن المناطق الخطرة وتطوير شراكات دولية ومحلية أفضل.

وقد ساهمت اليونسكو - مكتب ليبيا في ترتيب مشاركة المدراء الليبيين: مجدي الشاعري مالك ومدير تلفزيون ليبيا وليبيا أف أم. ونبيل الشيباني، المدير العام لقناة ليبيا أتش دي، وأشار مايكل كروفت، ممثل اليونسكو في ليبيا، إلى أن "الليبيين بحاجة إلى الوصول إلى المحافل الدولية لزيادة الوعي بمحنة الإعلاميين وتحديد استراتيجيات جديدة لمواجهة مشكلة الإفلات من العقاب"، مضيفا أن "هذه التجربة ستغني أيضا مناقشات ما بعد مدريد بين أصحاب المصلحة في وسائل الاعلام الليبية ".


Libya media participates in the international UNESCO conference: News organizations standing up for the safety of media professionals - 

UNSMIL - 05 February 2016: In Paris today, two Libyan media managers participated in an international conference hosted by UNESCO that provided news organizations the opportunity to discuss existing and new measures aimed to strengthen journalists’ safety worldwide. In attendance were close to 200 media owners, executives and practitioners from public, private and community media, ranging from major international channels to local broadcasters.

The one-day conference fostered dialogue on security issues with a view to reducing the high number of casualties in the profession. Participants will share good practices on a wide range of measures including safety protocols in newsrooms, training to improve physical, psychological, and digital security, innovative protective measures for reporting from dangerous areas and developing better international and local partnerships.

The travel of the Libyan participants, Majdi El-Shaari, owner and Director of Libya TV & Libya FM. and Nabil El-Shebani, Director-General of Libya’s Channel, was facilitated by UNESCO Libya. Michael Croft, the UNESCO representative in Libya pointed out that “Libyans need to have access to international fora to raise awareness of the plight of media professionals and identify new strategies to confront the problem of impunity,” adding that, “This experience will also enrich the post-Madrid discussions between Libyan media stakeholders.”.

 




شاهد الخبر في المصدر ليبيا المستقبل

إخترنا لك



أخبار ذات صلة

0 تعليق

مركز حماية DMCA.com